השר בן גביר תוקף את הקבינט: "לא אהיה חותמת גומי"

איתי גדסי No Comments on השר בן גביר תוקף את הקבינט: "לא אהיה חותמת גומי"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במכתב זועם ותקיף המיועד לראש הממשלה בנימין נתניהו: "התנהלות הקבינט הקטן מאחורי גבו של הקבינט המדיני בטחוני, איננה מקובלת עלי – אינני חותמת גומי להתנהלות שגויה ומסוכנת. אין בכוונתי להסכים עוד למציאות מקוממת זו"

צילום: גרובייס הפקות, לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיגר מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו בו הוא מותח ביקורת חריפה כלפי המדיניות של קבינט המצומצם בראשותו: "אופן ניהול המלחמה בימים האחרונים ע״י הקבינט המצומצם, עומד בניגוד גמור ליעדים של מיטוט שלטון החמאס ונטרול צבא הטרור, ואף להצהרותיך הפומביות בנושא".

השר בן גביר הוסיף: "צמצום הכוחות ברצועה, עצירת תנופת ההתקדמות, הכנסת תרופות ללא בדיקה ויציאה מאזורים בהם כבר הגענו לשליטה במחיר דמים, מהווה מסירה בפועל של השטח חזרה לידי שלטון הטרור. אירוע ירי הרקטות לדרום אתמול, מאותם אזורים שאך זמן קצר קודם פונו מכוחות צה״ל, גילה בפומבי את ערוותה של התנהלות זו".

לדברי השר בן גביר, "רק בימים האחרונים התפרסם מכתב של כ-90 מג״דים הקורא לדרג המדיני שלא לעצור אותם, ולאפשר להם את השלמת משימת ביעור הטרור והסרת איום החמאס מעל תושבי הדרום ומדינת ישראל. אולם נראה כי קבינט הקונספציה החליט להגביל את הפעילות, דבר שמשמעו ויתור על הכרעה ובמקומו דשדוש ארוך ומדמם".

השר בן גביר תקף את התנהלות הקבינט המצומצם: "התנהלות הקבינט הקטן מאחורי גבו של הקבינט המדיני בטחוני, איננה מקובלת עלי. המציאות בה מתקבלות החלטות מאחורי הגב, ללא דיון, כאשר במקרים רבים נודע לנו בדיעבד על המדיניות, הינה בלתי אפשרית. מלכתחילה הבעתי את התנגדותי לקיומו של קבינט זה, המאגד שותפים לקונספציה בלבד, תוך מידור שרים בכירים וחברי קבינט, והעדפה סלקטיבית של אנשים שדעתם חופפת לקונספציה".

השר בן גביר חתם את מכתבו: "אדוני ראש הממשלה. אני מאוד מעריך אותך אבל מזכיר לך שאינני חותמת גומי להתנהלות שגויה ומסוכנת, שאני מתנגד לה, ואף לא הובאה להחלטת הקבינט המדיני בטחוני. אין בכוונתי להסכים עוד למציאות מקוממת זו".



0 תגובות